YENİ HABERLER
ÇOK OKUNANLAR
Vücut geliştireyim derken ölüyordu!
Vücut geliştireyim derken ölüyordu!
19 Ekim 2011 08:28
23 yaşındaki genç, vücut geliştirme uğruna kullandığı ilaçlar yüzünden canından oluyordu.Kalp ana damarının yırtılmasıyla kalbi 3 kat büyüdü.

23 yaşındaki Murat Cem Aykanat, arkadaşının tavsiyesi üzerine kullandığı vücut geliştirme ilaçları nedeniyle canından oluyordu. Aykanat'ın kalp ana damarları yırtıldı, kalbi 3 kat büyüdü. Özellikle kaslı bir vücuda sahip olmak isteyen gençlerin bilinçsizce kullandığı bu tür ilaçlar, aşırı kıllanma, saç dökülmesi ve iç organ hasarlarına yol açıyor.

Özellikle gençler tarafından rağbet gören vücut geliştirme ilaçlarının gelişigüzel kullanılması, ciddi sağlık sorunlarına yol açıyor. 23 yaşındaki Murat Cem Aykanat, vücut geliştirme uğruna kullandığı ilaçlar sebebiyle az kalsın sağlığından oluyordu. Kas gelişimini daha çabuk gerçekleştirebilmek için kullandığı ilaçlara bağlı olarak kalp ana damarları yırtıldı, kalbi 3 kat büyüdü.

Murat Cem Aykanat, arkadaşının tavsiyesiyle 4,5 ay önce steroid iğneler, aminoasitler, doğal yağ yakıcılar, protein tozları gibi destekleyici ilaçlara başladı. Bu ilaçlardan her gün 3 öğünde yaklaşık 50 tablet aldığını ve 1 miligram da iğne olduğunu söyleyen Aykanat, rahatsızlığının şiddetli baş ve göğüs ağrısıyla başladığını dile getirdi.

Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kalp Damar Cerrahisi Klinik Şefi Doç. Dr. Ahmet Akgül, bilinçsizce kullanılan kas geliştirici ilaçların hormonal ve kardiyovasküler sistem üzerinde çok büyük etkileri olduğunu belirtti. Akgül, doktora danışmadan, yalnızca arkadaş tavsiyesiyle bu tür ilaçların kullanılmaması gerektiğini söyledi. Özellikle gençlerin vücut geliştirenlere özenerek, onları örnek alarak vücut geliştirme ilaçlarını kullandığını aktaran Akgül, "Herkesin metabolizması aynı değil, herkesin vücudu aynı tepkiyi vermez. Bizim hastamız da arkadaşının kullandığı ilaçların aynısını aldığını söylüyor ama onun kalbi aynı tepkiyi vermedi." dedi. Dr. Akgül, Murat Cem Aykanat'ın normal kasını istediği gibi geliştiremediğini ama bunun yanında kalp kasının çok geliştiğini hatta kalbin 3 kat büyüdüğünü aktardı. Akgül, "Damarları da buna dayanamadığı için baştan sona kadar yırtıldı. Yırtılan damarlar değiştirildi ancak kalp büyümesi için bir şey yapılması mümkün değil." diye konuştu.

İç organlara zarar veriyor

Doç. Dr. Ahmet Akgül, vücut geliştirenlerin arasında yaygın şekilde kullanılan vücut geliştirme ilaçlarının büyüme ve erkeklik hormonlarını etkilediğini ve vücudun daha erkeksi bir yapıya bürünmesini sağladığını belirtti. Akgül, "Aminoasit ve proteinler, kas kitlesini, steroid ise testestoren düzeyini artırıyor. Bunun sonucunda kimisinde iyi bir vücut gelişirken kimisinde de çok fazla kıllanma, saç dökülmesi ve iç organ hasarları meydana geliyor." dedi.

AA

YAŞAM Kategorisindeki Diğer Haberler