YENİ HABERLER
ÇOK OKUNANLAR
Sakın aşırıya kaçmayın!
Sakın aşırıya kaçmayın!
14 Mayıs 2010 08:32
Yemeklerden sonra mide yanması şikayetiyle alınan ilaçların fazla kullanımı tehlikeli sonuçlar doğurabiliyor.

Çoğunlukla acı, baharatlı yemeklerden sonra midemizin yanması durdurmak için aldığınız ilaçların fazla kullanımı ciddi yan etkilere yol açabiliyor.

San Francisco Halk Sağlığı Departmanı'nda görevli araştırmacılar, Amerika'da yılda yaklaşık 13,9 milyar dolarlık satış yapılan bu ilaçlardan tahminen 113 milyon reçete edildiğini belirttiler.

Yemek borusu yanmasını, mide ve yemek borusuyla ilgili reflü hastalığını, ülserleri ve diğer çeşitli hastalıkları tedavi etmek için kullanılan bu ilaçların bir çoğunun yan etkileri olduğunu söyleyen araştırmacılar, rapordaki 5 çalışmadan birinde yaşları 50 ile 79 arasında değişen 161 bin 806 kadının incelendiği belirtiliyor.8 yıl sonra, ilaç alan kadınların tüm kırıklar için (özellikle omurga ve bilek) daha fazla risk altında olduğu bulundu.

Bir başka araştırmada ise, 5 yıllık bir süreçte hastanelerden taburcu edilen 100 binden fazla hasta analiz edildi. Her gün mide yanması ilaçlarını kullananlar arasında Clostridium difficileisimli bakterinin yol açtığı enfeksiyon sayısında yüze 74 artış olduğunu söylediler.
Zaman

SAĞLIK Kategorisindeki Diğer Haberler