YENİ HABERLER
ÇOK OKUNANLAR
RTÜK, Ulusal kanalı yalanladı!
RTÜK, Ulusal kanalı yalanladı!
19 Haziran 2013 15:26
RTÜK gıda takviyelerinin ve bitkisel ürünlerin halkı yanıltıcı ve sağlığa zarar verici yayın kuruluşları hakkında verdiği müeyyide kararlarının, bazı medya organları tarafından gerçeğe aykırı olarak Gezi Parkı ilişkilendirildiğini açıkladı.

RTÜK tarafından yapılan açıklamada “Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, 2012 yılından bu yana, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığının işbirliğiyle, gıda takviyelerinin ve çeşitli bitkisel ürünlerin, hastalıkları iyileştirdikleri vurgusuyla tanıtımlarını yayınlamak suretiyle halkı yanıltıcı ve genel sağlığa zarar verici şekilde yayınlar yapan kuruluşlara karşı etkin bir denetim uygulamaktadır.Bu bağlamda, ilgili kamu kurumlarıyla yapılan temaslar sonucunda, ilaç olmadığı halde tedavi edici özellikleri olduğu iddiasıyla televizyon kanallarında tanıtımları yapılan ürünlerin liste de kamuoyuna açıklanmıştır.

Üst Kurulun bütün uyarı ve müeyyide kararlarına karşılık ısrarla yayın ihlalini sürdüren kuruluşlar hakkında gerekli hukuki işlemler yapılmaktadır. Söz konusu denetim çalışmaları kapsamında 6112 Sayılı Yasanın, yayın hizmetlerinin, genel sağlığa, çevrenin ve hayvanların korunmasına zarar verecek davranışları teşvik edemeyeceğine ilişkin 8/1-l maddesini, gizli ticari iletişime izin verilemeyeceğine ilişkin 9/3 maddesini ve ticari iletişimin yanıltıcı olamayacağı ve tüketicinin çıkarlarına zarar veremeyeceğine ilişkin 9/6-c maddesini ihlal eden yayın kuruluşları hakkında, 2012 yılında 373, 2013 yılının ilk beş ayında 1092 olmak üzere toplam 1465 müeyyide kararı alınmıştır.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulunun Gezi Parkı yayınları nedeniyle bazı kanalları hedef alıp müeyyide uyguladığı iddiası tümüyle gerçek dışıdır. Söz konusu çalışma kapsamında gıda takviyelerinin ve bitkisel ürünlerin halkı yanıltıcı ve genel sağlığa aykırı şekilde tanıtımlarını yaptığı belirlenen Ulusal 1 logosuyla yayın yapan Ulusal Kanal İletişim Hiz. San. Ve Tic. A.Ş. unvanlı kuruluş hakkında da toplam 46 müeyyide kararı alınmıştır. Bu müeyyide kararları anılan kuruluşun, 20 Mayıs 2011, 18 Nisan 2011, 15 Eylül 2011, 6 Ekim 2011, 12 Aralık 2011, 16 Ekim 2012 ve 2-19 Mart 2013 ile 11 Nisan 2013 tarihlerinde bir veya birden fazla sıklıkta yaptığı yayın ihlallerine ilişkindir. Gıda takviyelerinin ve bitkisel ürünlerin halkı yanıltıcı ve genel sağlığa aykırı tanıtımları nedeniyle yukarıda belirtilen tarihlerdeki yayınlarıyla ilgili olarak Ulusal 1 logolu kuruluş hakkındaki en son müeyyide kararı ise, Gezi Parkı eylemlerinin başlamasından haftalar önce, 8 Mayıs 2013 tarihli Üst Kurul toplantısında alınmıştır. Gezi Parkı eylemleriyle ilgili yayınlarından dolayı ise anılan kuruluş hakkında bir müeyyide kararı alınmıştır. Üst Kurulun bütün kararları kamuya açıktır ve resmi web sitesinde yayımlanmaktadır. Bu bilgiler web sitesinden de teyit edilebilir. Her şeye rağmen kuruluş yetkililerinin, toplumun karşısına çıkarak, kendilerine tamamen farklı gerekçelerle ve eski tarihlerde verilen müeyyideleri, Gezi Parkı yayınlarıyla ilişkilendirmeleri, doğrulukla, dürüstlükle ve yayıncılık etiğiyle bağdaşmamaktadır.”

İHA

MEDYA Kategorisindeki Diğer Haberler