YENİ HABERLER
ÇOK OKUNANLAR
Reklam pastası kavgası SPK'lık oldu
Reklam pastası kavgası SPK'lık oldu
Reklam pastası kavgası SPK'lık oldu
02 Kasım 2008 / 08:40 Güncelleme: 02 Kasım 2008 / 00:00

Turkcell'in “Mustafa” filmine sponsor olmamasıyla birlikte Doğan ve Çukurova grupları arasında başlayan “Mustafa” kavgası SPK'ya da taşındı

Aydın Doğan'ın sahibi olduğu Doğan Holding ile Mehmet Karamehmet'in patronu olduğu Çukurova Grubu'nun reklam pastası kavgası SPK'lık oldu. Turkcell'in Can Dündar'ın Mustafa filmine sponsor olmaktan son anda vazgeçtiğinin Doğan Grubu gazeteleri tarafından ortaya atılması ile patlak veren “reklam” kavgası ilginç bir şikayete konu oldu. İsmi gizli tutulan iki vatandaştan biri Doğan grubu'nu, diğeri de Turkcell'i, ilan verirken medya kuruluşları arasınad ayrımcılık yaptığı gerekçesiyle SPK'ya şikayet etti.


BAY X DOĞAN'I SAVUNDU


SPK'ya başvuruda bulunan bir vatandaş Doğan Grubu'nun Hürriyet, Milliyet, Vatan, Posta, Radikal ve Referans Gazeteleri ile başta Kanal-D, CNN-Türk, Star TV olmak olmak üzere yazılı ve görsel basının büyük bir bölümüne sahip olduğunu belirterek, “Turkcell'in Doğan Grubu yayın kuruluşlarına reklam vermemesi haksız rekabete yol açmakta ve bir vatandaş olarak beni rahatsız etmektedir” dedi.


BAY Y İSE POAŞ'DAN RAHATSIZ


Bu durumun incelenmesini isteyen Bay X, Turkcell'in Çukurova Grubuna ait yayın kuruluşlarına reklam vermek suretiyle gelir transferi yaptığını savundu. Bay- X'in başvurusundan 24 saat sonra bu kez SPK'ya, Bay Y'nin başvurusu ulaştı. Petrol Ofisi'nin sadece Doğan Grubu'na ait yayın kuruluşlarına reklam vermek suretiyle Doğan Grubu'na gelir transferi yaptığını savunan Bay Y ise PO'nun Show TV, Akşam gazetesi, Tercüman, SKY Türk gibi kuruluşlara sahip olan Çukurova'nın yayın kuruluşlarına reklam vermemesinden rahatsız olduğunu belirtti. Karşılıklı olarak aynı iddiaları taşıyan Bay X ve Bay Y'nin başvuruları SPK tarafından görüşüldükten sonra bir karara bağlanacak.


İlginç tesadüf


Bay X, SPK'ya başvuruda bulunarak Doğan Grubu'nun medyanın yüzde 60'ına sahip olduğunu belirterek, Turkcell'in Doğan Grubuna reklam vermemesinden rahatsızlık duyduğunu belirtti. İkinci gün ise Bay Y, SPK'ya başvuruda bulunarak Petrol Ofisi'nin Show TV, Akşam gazetesi, Tercüman, SKY Türk gibi yayın organlarına sahip olan Çukurova Grubu'na reklam vermediğini belirterek, bu durumdan rahatsız olduğunu bildirdi. YENİŞAFAK

MEDYA Kategorisindeki Diğer Haberler