25 Ocak 2017 Çarşamba
  • Altın147,005
  • BIST84.208
  • Dolar3,7769
  • Euro4,0596
  • Euro/Dolar0.00
  • Sterlin4,7314
  • İstanbul6 °C
  • Ankara-2 °C
  • İzmir7 °C
  • Konya-2 °C
  • Adana12 °C
  • Antalya6 °C
  • Diyarbakır1 °C
  • Bursa5 °C
  • Kayseri-3 °C
  • Kocaeli3 °C
  • Şanlıurfa3 °C
  • Gaziantep5 °C
  • İçel10 °C
YENİ HABERLER
ÇOK OKUNANLAR
Doktoru konuştu
İstanbul Kadıköy'deki bir evde ölü bulunan Defne Joy Foster'ın doktoru konuştu...
Doktoru konuştu
02 Şubat 2011 / 14:20 Güncelleme: 02 Şubat 2011 / 14:20

Göğüs Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Çağlar Çuhadaroğlu, astım krizi ya da kalp krizinden öldüğü belirtilen Foster'ı hasta olarak 2008 yılında gördüğünü ve Foster'ın ağır bir astım hastası olmadığını söyledi.

Astım krizi yaşandığında göğüste sıkışmalar meydana geldiğini ve kişinin nefes almakta zorlanacağını kaydeden Çuhadaroğlu,  yaptığı açıklamada, "Belirtiler dakikalar içinde meydana gelir. Göğüs birdenbire sıkışmaz. Nefes kesilmez. Bütün bunlar uzun dakikalar alır. Aniden ölüm meydana gelmez. Hasta ilacını aldıktan bir süre sonra normale döner." dedi.

Astım hastalarının alerjik hastalar olduğunu vurgulayan Çuhadaroğlu, "Astım hastalarında çok daha hızlı gelişen alerjiler meydana gelmiştir. Hasta belki birşey yemiştir, içmiştir, o yediği içtiği şey bir reaksiyon yaratmış olabilir. Zehirlenme gibi durumlar daha hızlı gelişir astım hastalarında." dedi.

Akciğer sönmesi ölüme yol açabilir

Astım hastalarında gelişen akciğerle ilgili iki hastalığın ölüme sebep olabileceğini belirten Çuhadaroğlu, "Akciğer damar tıkanıklığı ve akciğer sönmesi risk yaratır. Astım hastalarında ender de olsa akciğer sönmesi meydana gelir. Akciğer söner, kalp etkilenir ve sonrasında da ölüm meydana gelir." diye konuştu.

İlaçların gereğinden fazla alınması risk yaratıyor


Acıbadem Maslak Hastanesi Göğüs Hastalıkları Uzmanı Pr. Çuhadaroğlu, içine çekilerek alınan astım ilaçlarıyla ilgili olarak şunları söyledi: "Havayolunu açmak için kullandığımız ilaçları çok yüksek dozda alırsanız kalp problemi yaratır. Kalp hastalıklarına bağlı ani ölüm meydana gelir. Ancak normalde biz bu ilaçları günde 6-7 kez olarak veriyoruz, 15-16 kez alınması problem yaratabilir. Gereğinden fazla kullanılması kalp krizine yol açabilir."

Astım hastalarının kontrollü oldukları sürece her türlü sporu yapabileceğini belirten Çuhadaroğlu, "Dünyada birçok ünlü astım hastası olan maratoncu, kayakçı ve futbolcular var. İlaçlarını alıp tedavilerini düzenli sürdürdükleri sürece her türlü sporu yapabilirler." dedi.

Ağır alkol ve sigara kullanımın ise zemin hazırlayacağını kaydeden Çuhadaroğlu, "Bazı ilaçlar alkol ile birlikte alındığında sorun yaratabilir. Uyku apnesi olan insanlar ölüme yol açabilir. Ancak bu daha çok kilolu insanlarda ve uykuda meydana gelir." dedi.

sonuç
 // buğrahan
bu kadar laftan sonra eeeeeeeeeeeeeee sonuç ne derler..
niye ölmüş kardeşim kızcaağıızz....
???????????????????????????????????...
02 Şubat 2011 14:37
GÜNDEM Kategorisindeki Diğer Haberler