YENİ HABERLER
ÇOK OKUNANLAR
Doğan'a yanlış bilgi cezası...
SPK, Doğan Gazetecilik ile Vatan gazetesi birleşmesinde Rekabet Kurulu'nun şartlı onay verdiğini hatırlatarak belirsizliklerle dolu mahkeme süreci bitmediği için birleşme talebine olumsuz yanıt verdi
Doğan'a yanlış bilgi cezası...
21 Ağustos 2009 / 07:20 Güncelleme: 00 0000 / 00:00

Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) Doğan Grubu şirketlerinden Doğan Gazetecilik'in Vatan gazetesiyle birleşme işlemine 'Yasal süreç henüz net değil' diyerek izin vermedi. Kurul, Vatan gazetesinin sahibi olan Bağımsız Gazeteciler AŞ ile Kemer Yayıncılık AŞ'nin elindeki hisselerin değer tespitine yönelik rakamların açıklanmaması, hatalı özkaynak değeri açıklanması ve işletme birleşmeleri raporunun yayımlanmasının geciktirilmesi nedeniyle 30 bin lira para cezasına karar verdi. SPK dün Doğan Gazetecilik için hem idari para cezası verdi hem de Vatan'la birleşme işlemini onaylamadı. Kurul, Türk Ticaret ve Kurumlar Vergisi Yasaları ile Sermaye Piyasası Kurulu tebliğine göre Doğan Gazetecilik'in Vatan hisselerini elinde tutan Bağımsız Gazeteciler AŞ paylarını satın alma işlemine Rekabet Kurulu'nun 'şartlı onay' verdiğini hatırlattı ve "Karara ilişkin mahkeme süreci bitmediğinden sürecin belirsizlikler içermesi nedeniyle talebin bu aşamada olumsuz karşılanmasına karar verilmiştir" dedi. Bültende, Doğan Gazetecilik tarafından Vatan'ın isim ve imtiyaz hakkına sahip Bağımsız Gazeteciler AŞ ve Kemer Yayıncılık AŞ'nin sermayesini temsil eden hisse senetlerinin tamamının alınması işlemlerine ilişkin olarak da bazı konularda para cezası kesti. Doğan Gazetecilik'e para cezası kesilmesine neden olan konulardan biri özel durumların kamuya açıklanmasına ilişkin esaslar tebliğine aykırı davranılması.

30 BİN LİRA DA PARA CEZASI

Kurul, Deloitte Touche Danışmanlık (DTD) tarafından hazırlanan 22 Mayıs 2008 tarihli değerleme raporunda Vatan hisselerini elinde tutan Bağımsız Gazeteciler ve Kemer Yayıncılık'ın hisselerinin değer tespitine ilişkin olarak 'temel' ve 'alternatif' senaryolar sonucunda ulaşılan sonuçlar hakkında hiçbir açıklama yapılmadığı ve Bağımsız Gazeteciler AŞ'nin indirgenmiş nakit akım (İNA) yöntemine dayalı temel senaryonun sonucuna yer verilmesine karşın rakamın da hatalı olarak Kemer Yayıncılık'ın özkaynak değeri olarak açıklandığını belirterek 15 bin TL idari para cezası verdi. 15 bin TL'lik bir diğer para cezası da SPK tarafından istenen İşletme Birleşmeleri adlı raporun geciktirilmesi nedeniyle verildi.
EKONOMİ Kategorisindeki Diğer Haberler