23 Kasım 2017 Perşembe
  • Altın162,867
  • BIST105.164
  • Dolar3,9214
  • Euro4,6462
  • Euro/Dolar0.00
  • Sterlin5,2195
  • İstanbul13 °C
  • Ankara5 °C
  • İzmir16 °C
  • Konya6 °C
  • Adana14 °C
  • Antalya19 °C
  • Diyarbakır9 °C
  • Bursa11 °C
  • Kayseri3 °C
  • Kocaeli12 °C
  • Şanlıurfa11 °C
  • Gaziantep9 °C
  • İçel15 °C
YENİ HABERLER
ÇOK OKUNANLAR
Rekor tazminat teklifi
İngiltere'de medya patronu Murdoch, telekulak skandalında mağdur aileye 3 milyon sterlin ödmeyi teklif etti.
Rekor tazminat teklifi
20 Eylül 2011 / 17:54 Güncelleme: 20 Eylül 2011 / 17:59

İngiltere'de medya patronu Rupert Murdoch, sahibi olduğu gazetenin yasa dışı olarak telefonlarını dinlediği ortaya çıkan Milly Dowler'ın ailesine, 3 milyon sterlin tazminat ödemeyi önerdi.

Murdoch'ın aileye birkaç gün içinde ödeme yapacağı, 3 milyon sterlinin 2 milyonunun aileye, diğer 1 milyon sterlinin ise ailenin istediği bir yardım kuruluşuna verileceği kaydedildi.

Telekulak skandalının ardından Dowler ailesinden bu yaz özür dileyen Rupert Murdoch, yardım kuruluşuna verilecek 1 milyon sterlini kendi ödeyecek, diğer 2 milyon sterlin ise sahibi olduğu "News International" şirketi tarafından ödenecek.

Böylece, ülkede 168 yıllık "News of the World" gazetesinin kapanmasına ve gazetenin çok sayıda çalışanının gözaltına alınmasına neden olan telekulak skandalıyla ilgili, Murdoch rekor miktarda tazminat ödemiş olacak.

Guardian gazetesinin, 2002 yılında İngiltere'de kaybolan ve daha sonra cesedi bulunan 13 yaşındaki Milly Dowler'ın telefonuna bırakılan mesajların dinlendiğini yazdığı haber, telekulak skandalının büyümesine neden olmuştu.

Guardian, "News of the World" gazetesi muhabirlerinin Dowler'ın telefonuna özellikle ailesi tarafından bırakılan sesli mesajların dinlendiğini, daha fazla mesaj gelmesi için bazı mesajların gazete tarafından silindiğini, bunun da Milly Dowler'ın ailesini kızlarının yaşadığına dair umutlandırdığını yazmıştı.

"News of the World" gazetesi, aralarında aktris Sienna Miller'ın da bulunduğu birçok kişinin telefonlarını dinlediğinin ortaya çıkmasıyla, açılan davalar sonucu çok sayıda kişiye tazminat ödemek zorunda kalmıştı. Gazete Miller'a 100 bin sterlin tazminat ödemişti.

İngiliz basını, Dowler ailesinin "News of the World" gazetesi aleyhine dava açmamasına karşın Murdoch'ın aileye tazminat ödemeyi teklif ettiğine dikkati çekiyor. AA 

DÜNYA Kategorisindeki Diğer Haberler