25 Ocak 2017 Çarşamba
  • Kocaeli1 °C
  • Şanlıurfa2 °C
  • Gaziantep5 °C
  • İçel11 °C
Yeni bir dinozor türü keşfedildi
16 Mart 2016 04:39
Özbekistan'daki bir keşif T-rex olarak bilinen tarih öncesi bir yırtıcının, evrim geçirmiş olabileceği görüşünü kuvvetlendirdi.

Özbekistan'da çalışmalar yapan arkeologlar "Timurlengia euotica" adını verdikleri yeni bir dinozor fosili keşfetti.

New York'taki Doğa Tarihi Müzesi Paleobiyoloji Bölümü başkanı Hans Dieter Sues'a göre, Özbekistan'da bulunan at büyüklüğündeki Tiranosor, ileriki dönemde ortaya çıkan daha büyük yırtıcının atası.

Özbekistan'da bulunması nedeniyle bu daha küçük boyutlardaki Tiranosor'a, ülkenin en önemli tarihi şahsiyetlerinden Timur'un adı verildi. Böylece bilimsel ismi;Timurlengia Euotica oldu.

Özbekistan'da bulunan fosil üzerindeki araştırmalar genetik bağlantıyı ve yırtıcıların evrim geçirmiş olabileceği görüşünü destekliyor.

90 milyon yıl önce Aral Gölü çevresinde dinozorların yaşadığı geniş bir alan olduğu biliniyor. Bu yüzden Özbekistan ve Kazakistan farklı türlerdeki paleolitik yırtıcı fosilleri açısından zengin bir bölge.

Dünyada ayrıca, ABD ile Moğolistan dinozor ve benzeri türdeki yırtıcıların fosillerine en sık rastlanan ülkeler.

NTV