Gizemli gezegenin görüntüsü yayınlandı
24 Ekim 2015 02:44
"Gizemli gezegen" olarak bilinen Plüton'un iki küçük uydusundan biri olan Kerberos'a ait görüntü Dünya'ya gönderildi

New Horizons'ın yolladığı görüntüde,  Kerberos'un, buzlu cisimlerin birbirine çarpıp eklemlenmesi sonucu oluştuğu  sanılan iki loba sahip olduğu dikkati çekiyor.

nasa.jpg

Kerberos'un büyük lobunun bir ucundan diğer ucuna olan mesafesi 8  kilometre, küçük lobunun çapının ise 5 kilometre olduğu tahmin ediliyor.

Plüton'un diğer küçük uydusu Styx'in de Kerberos ile benzer boyutlarda  olduğu belirtiliyor.

Bilim adamları, uyduların, ışığın yaklaşık yüzde ellisini  yansıttığını, bunun üzerlerini kaplayan buzlu alanların çok temiz olduğunu  gösterdiğini ifade etti.

Kerberos'a ait yeni görüntünün, Plüton'u incelemek için ABD Uzay ve  Havacılık Dairesi (NASA) tarafından fırlatılan New Horizons (Yeni Ufuklar) uzay  aracına ait Lorri kamerasıyla 400 bin kilometreden daha yakın bir mesafeden  çekildiği bildirildi.

Plüton'dan yaklaşık 60 bin kilometre uzaklıkta yörüngede dönen  Kerberos, diğer uydular Niks ve Hydra arasında bulunuyor ve gezegenin en dıştaki  2. uydusu. Plüton'un en baskın uydusunun Charon olduğu biliniyor.

Plüton'un daha önce yayımlanan fotoğraflarında gezegenin yüzeyinde kum  tepecikleri olduğu sanılan yükseltiler, vadiler, yüzen buz kütleleri ve etrafında  puslu bir katman görülmüştü.

AA