Dünyayı koruyan görünmez kuşak
28 Kasım 2014 19:30
ABD'de bilim adamları dünyayı koruyan görünmez kuşağı keşfetti.

ABD'nin Colarado Boulder Üniversitesi bilim insanları, dünyayı radyoaktif etkili katil elektronlardan koruyan bir görünmez kuşağın varlığını keşfetti.

ABD'nin Colorado Boulder Üniversitesi'nden bir grup bilim insanı dünyayı 'katil elektron' denilen ve radyasyon içeren ölümcül madde geçişlerinden bir kalkan gibi koruyan görünmez bir yapının varlığını keşfettiklerini duyurdu. Ünlü 'Uzay Yolu' film serisinde Atılgan gemisini dış tehditlerden koruyan yansıtıcıya benzetilen bu kuşak yapı dünyanın 11 bin kilometre dışında yer alıyor.

Elektronları depo gibi stokluyor

Aslında dünyayı saran manyetik kuşağın varlığının keşfi tamamen yeni değil.1958'de ABD'li bilim insanı James Alfred Van Allen, güneşteki patlamalar ve radyasyon dengesine göre değişen ve daha sonralı kendi isminin verildiği bir manyetik kuşaktan bahsetmişti. 2012'de Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi'nin Van Allen A ve Van Allen B ismiyle uzaya gönderdiği iki uydu bu manyetik kuşakla ilgili araştırmalar yaparken ışık hızına yakın bir hızda hareket eden radyasyon içerikli elektronların yeryüzüne geçişinin nasıl engellendiği konusu cevapsız kalmıştı. İşte yayımlanan son rapor Van Allen kuşağı dışında görünmez bir kuşağın katil elektronları adeta bir depo gibi bünyesinde toplayarak geçişini engellediğinden bahsediyor.

Nasıl oluştuğu bilinmiyor

Bu keşif, katil elektronların manyetik alanlar ya da radyo sinyalleri tarafından tutulduğu tezini çökertmiş oldu. Bilim insanları bu kuşağın nasıl oluştuğuna ise şimdilik "Bu büyük bir fenomen. Bilmiyoruz" cevabını verebiliyor.

SABAH