Bilim dünyası bu gök cismini konuşuyor
12 Ağustos 2016 04:12
Neptün'ün ardında keşfedilen yeni gök cismi, Güneş Sisteminde yer alan tüm diğer gezegenlerden farklı davranıyor.

Neptün'ün gerisinde Güneş Sistemi'nin dışında kalabilecek bir uzaklıkta yepyeni bir gök cismi keşfedildi. Üstelik bu yeni gök cismi sistemimizdeki diğer bütün gezegenlerden farklı davranmasıyla tüm bilim camiasının dikkatini çekmeyi başardı.

Shiftdelete'te yer alan habere göre Niku ismi verilen bu tuhaf cismin özelliği diğer tüm sistem gezegenleri ve yapılarının aksine yörüngesini tam tersi yönde kat ediyor olması.

GÜNEŞ SİSTEMİN'DE TERS YÖRÜNGELİ İLK GÖK CİSMİ

Astronomlara göre Niku'nun diğer cisimlere göre tuhaf davranmasının birden çok sebebi olabilir. Normal şartlar altında aslında böyle bir durumun yaşanmaması gerekiyor. Doğrusal momentum sayesinde yıldız sistemi içindeki tüm cisimler aynı yöne doğru hareket ederler.

Pan-STARRS teleskobu kullanılarak keşfedilen Niku'nun bu şekilde hareket etmesinin sebebi başka bir gücün ters etkisi olabilir.

Üstelik Gezegen Dokuz olarak isimlendirilen cisme olan yakınlığı bu olaya sebebiyet vermiş de olabilir. Gezegen Dokuz'un kendi yörünge alanından etkilenen Niku, bu şekilde bir yörünge çizmiş de olabilir.

Keşfedilen yeni gök cismi Niku şimdilik gizemini korumakta kararlı gibi görünüyor. Bakalım bilim, onun yörüngesinin anormal davranış biçimini çözebilecek mi?