Atmosferi olan yeni bir Dünya keşfedildi!
19 Şubat 2016 15:09
Dünyamızdan 8 kat büyük, 40 ışık yılı uzakta ve en önemlisi de atmosferi var

Evrende dünyamız dışında çok sayıda gezegen ve cüce gezegen bulunuyor. Güneş sistemi bunun sadece bir parçası. Dünyamızın yer aldığı güneş sistemi dışında da bugüne kadar 2000'i aşkın gezegen keşfedildi.

Keşfedilen gezegen çeşitlerinden biri de dev dünyalar. Astronomide, dünyanın kütlesinden büyük, fakat gaz devinden daha küçük olarak tanımlanan bu gezegenlerin fiziksel özellikleri aslında dünya ile hiçbir benzerlik göstermiyor. Dev dünya olarak anılmasının tek sebebi, boyut anlamında dünyaya yakın olması.

Avrupa Uzay Ajansı (ESA) ve Londra Üniversitesi ile koordineli çalışan NASA astronomları, geçtiğimiz gün ilk kez atmosferi bulunan bir dev dünya bulduklarını duyurdu.

Hubble uzay teleskobunun geniş alan kamerasıyla ilk olarak 2004 yılında keşfedilen 55 Cancri e isimli gezegen, dünyadan 8 kat büyük ve 40 ışık yılı uzaklıkta bulunuyor.

Astronomlara 55 Cancri e'nin yüzeyinde atmosfer bulunması, dev dünyaları anlama hususunda oldukça önemli bir olay. Londra Üniversitesi araştırmacılarından Angelos Tsiaras, 55 Cancri e'de atmosferin gözlemlenmesi, dev dünyanın ciddi oranda hidrojen ve helyum barındırdığını belirtti.

AA